Роз`яснення щодо виплати одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам
Уряд урегулював виплату одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам у зв'язку з втратою частини зарплати (доходу), роботи (економічна діяльність) унаслідок бойових дій. На це виділили 21,5 млрд. гривень.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2022 № 199 «Питання надання у 2022 році застрахованим особам одноразової матеріальної допомоги у зв'язку із втратою частини заробітної плати (доходу), робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні» в межах програми «є-Підтримка» буде виплачуватися 6 500 гривень.
Допомога надається застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, та фізичним особам — підприємцям, страхувальники яких одночасно відповідають таким ознакам:
- перебувають на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в окремих адміністративно-територіальних одиницях за переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням ДСНС;
- подали в установленому законодавством порядку податкову звітність за IV квартал
2021р. або річну звітність за 2021 рік;
- не є бюджетними установами, фондами загальнообов’язкового державного страхування.
Для отримання допомоги отримувачу допомоги необхідно:
- установити мобільний додаток Порталу Дія (Дія) на електронному носії, критерії якого підтримують його використання, та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію;
- обрати у мобільному додатку Порталу Дія (Дія) послугу «є-Підтримка»;
- відкрити поточний рахунок із спеціальним режимом використання для зарахування допомоги (далі - поточний рахунок) в одному з банків України, з яким Мінцифри укладено відповідний договір інформаційної взаємодії (далі - банк), та/або перевірити номер поточного рахунка (за стандартом IBAN) отримувача допомоги для виплати допомоги, інформація щодо якого передана банком та який наявний у мобільному додатку Порталу Дія (Дія).
- Подати запит, який містить такі дані:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
- дата народження;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (за наявності);
- номер банківського рахунка (за стандартом IBAN) отримувача допомоги. Отримувачі допомоги несуть відповідальність за достовірність інформації, поданої для отримання допомоги.