Узинська міська територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район, місто Узин
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Прес-реліз управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області

Дата: 28.10.2021 15:31
Кількість переглядів: 597

Прес-реліз від 22.10.2021 р.

 

Виробничий травматизм і профілактика страхових випадків за 9 місяців 2021 року

За 9 місяців цього року до відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області (далі – управління) надійшло та зареєстровано 840 повідомлень (51 – зі смертельним наслідком) про нещасні випадки/гострі професійні захворювання (отруєння).

У порівнянні з відповідним періодом минулого року кількість повідомлень про нещасні випадки/гострі професійні захворювання (отруєння) збільшилась на 14,6%, кількість повідомлень про випадки зі смертельним наслідком збільшилась на 15,9%.

Це зумовлено випадками інфікування медичних та інших працівників на COVID-19, роботи яких пов’язані з виконанням професійних обов’язків в умовах підвищеного ризику зараження збудниками інфекційних хвороб (коронавірусом SARS-CoV-2) та розслідуються як випадки гострого професійного захворювання. Повідомлень про такі випадки зареєстровано 694 (21 – зі смертельним наслідком), що складає 82,6% від їх загальної кількості (41,2% – зі смертельним наслідком).

Найбільша кількість повідомлень про випадки гострого професійного захворювання COVID-19 зареєстровано у відділенні у місті Біла Церква, Вишгородському, Фастівському, Білоцерківському, Ірпінському відділеннях. Загальна кількість повідомлень у цих відділеннях складає 73,4% від кількості повідомлень по області.

Відділеннями управління зареєстровано 790 (з них 26 – смертельно) потерпілих від нещасних випадків на виробництві, на яких складено  акти за формою Н-1, пов’язані з виробництвом.

У порівнянні з відповідним періодом 2020 року кількість страхових нещасних випадків збільшилась у 3,5 рази, кількість смертельно травмованих осіб збільшилась у 2,6 рази.

Збільшення рівня страхових нещасних випадків у порівнянні з відповідним періодом минулого року сталося через значну кількість гострих професійних захворювань внаслідок зараження коронавірусом SARS-CoV-2 медичних працівників закладів охорони здоров’я Київщини та відповідно складених за результатами завершених розслідувань актів форми Н-1/П (693, із смертельним наслідком – 18). Так, зареєстровано 94 акта форми Н-1/П гострих професійних захворювань.

 

 

Прес-реліз від 22.10.2021 р.

 

Найбільш травмонебезпечна галузь Київщини – охорона здоров’я. Майже 90% потерпілих

 

До основних травмонебезпечних галузей економіки по Київській області за підсумками 9 місяців 2021 року відносяться оптова та роздрібна торгівля, ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів – 2% (16 травмованих осіб), сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство – 1,6% (13 травмованих осіб), транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність –0,8% (6 травмованих осіб), будівництво – 1,6% (13 травмованих осіб), охорона здоров’я – 87,9% (695 травмованих осіб, в т. ч. 17 – смертельно).

Кількість страхових нещасних випадків у зазначеній галузі збільшилась у 6,8 разів (з 102 до 695 потерпілих осіб). Кількість страхових випадків із смертельним наслідком збільшилась в 15 разів.

Зростання рівня страхового травматизму у галузі охорони здоров’я зумовлено випадками інфікування медичних та інших працівників на COVID-19, робота яких пов’язана з виконанням професійних обов’язків в умовах підвищеного ризику зараження збудниками інфекційних хвороб (коронавірусом SARS-CoV-2).

 

 

Прес-реліз від 23.10.2021 р.

 

Соцстрахівці Київщини активно вакцинуються проти коронавірусу

 

У жовтні цього року в Київській області, як і по всій Україні, стався пік захворюваності на COVID-19 і кількість померлих від її наслідків за добу може зрости до тисячі. Виправити цю ситуацію може лише вакцинація, оскільки це єдиний ефективний спосіб подолання пандемії і формування колективного імунітету до смертельно небезпечної хвороби. Понад 90% людей, які помирають, - невакциновані, хоча в Україні в достатній кількості є якісні вакцини та створені умови для отримання щеплень.

«За рахунок вакцинації, людина яка захворіла на коронавірусну хворобу, зможе її перенести легко, або без важких ускладнень, - переконані лікарі і такої ж думки керівник управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Георгій Галиць. «Для мене особисто дуже важливо бути вакцинованим від COVID-19. Це безпека моя, моєї родини і колег по службі, з якими ми спілкуємося щодня», - переконаний Г. Галиць. Відсоток вакцинованих працівників по управлінню, які вже вакцинувалися двома або однією дозою вакцин становить майже 90%.

В той же час важлива і профілактика. Нагадаємо, що основними принципами профілактики інфекційних хвороб є дотримання підприємствами, установами, організаціями та громадянами санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм під час здійснення будь-яких видів діяльності.

Щоб убезпечити себе від інфікування коронавірусною хворобою, громадянам слід дотримуватись таких правил:

- уникати місць із великим скупченням людей, аби зменшити вірогідність контактів із хворими;

- постійно підтримувати чистоту рук – інфекція потрапляє в організм через рот, ніс та очі, до яких людина час від часу торкаєтесь (особливу увагу слід приділити нігтям, де накопичується найбільше бруду);

- після користування антисептиком рекомендовано скористатися кремом для рук, щоб уникнути підсушування та утворення тріщин шкіри, через які можливе інфікування вірусом COVID-19;

- зберігати верхній одяг в окремій закритій шафі, яка використовується тільки для нього;

- перед початком роботи та в кінці робочого дня робоче місце, відкриті полички та інші поверхні кабінету протирати разовою серветкою з дезінфікуючим засобом для оброблення поверхонь;

- виробничі питання за можливості вирішувати за допомогою засобів електронного зв’язку, безпосереднє спілкування з колегами необхідно обмежити;

- регулярно провітрювати приміщення (бажано кожні 2-3 години), а також робити вологе прибирання як у помешканні, так і в робочих приміщеннях, щоб не розповсюджувати навколо себе живі віруси й бактерії, які можуть залишатися активними впродовж кількох годин після перебування у приміщенні хворої людини;

- при відвідуванні місць загального користування (санвузол, санітарні кімнати) одягати маску, мити ретельно руки з милом;

- правильно користуватися засобами індивідуального захисту, а саме: знімати маску, не торкаючись до її зовнішньої поверхні, користуватися нею не більше двох годин та утилізувати лише в закриті ємності.

Роботодавець повинен розробити та здійснити профілактичні заходи проти коронавірусу на підприємстві, зокрема, максимально зменшити присутність працівників на роботі — наприклад, запровадити дистанційну роботу, надати відпустки, організувати дезінфікування робочих і санітарних зон, забезпечити працівників засобами захисту – диспенсерами з дезінфекційними засобами, захисними медичними масками, паперовими рушниками, рідким милом, спиртовмісними антисептиками для рук тощо.

Для проведення дезінфекції потрібно використовувати дезінфекційні засоби, які дозволені до застосування в Україні та забезпечують ефективне знезараження вірусних інфекцій. Також необхідно дотримуватись інструкції до кожного окремого дезінфекційного засобу, у тому числі щодо дотримання його ефективної концентрації та експозиції (дотримання часу перебування на обробленій поверхні).

На сьогодні одним із найдієвіших заходів профілактики захворювань та попередження епідемічних ускладнень від коронавірусної хвороби залишається вакцинація.

Будьмо здорові!

 

 

 

Прес-реліз від 25.10.2021 р.

 

За неповний жовтень оплачені витрати за реабілітаційне лікування 92 застрахованих осіб

 

В результаті щоденної роботи відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області та щоденних нарад керівника управління Георгія Галиця з відділеннями за неповний жовтень надані послуги з реабілітаційного лікування більше 100 застрахованим особам.

Найкращий результат з початку року показали Білоцерківське, Броварське, Богуславське, Фастівське, Ставищенське та Яготинське відділення. В жовтні найкраще спрацювали Білоцерківське, Богуславське, Броварське, Вишгородське, Києво-Святошинське, Яготинське та Обухівське відділення.

Нагадаємо, що право на реабілітаційне лікування за рахунок державних коштів мають:

• Застраховані за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, і члени їх сімей (діти) мають право на відновлення здоров’я в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів після перенесених захворювань і травм.

• Застрахована особа має право на лікування в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу відповідно до медичних показань за рекомендацією лікуючого лікаря та за наявності висновку лікарсько-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу, клініки медичної науково-дослідної установи або жіночої консультації.

• Застрахована особа з порушенням перебігу вагітності може направлятися в реабілітаційне відділення санаторно-курортного закладу безпосередньо із жіночої консультації.

• Застрахована особа, яка брала безпосередню участь в антитерористичній операції (Операції об’єднаних сил), має право на лікування (у супроводі членів сім’ї: чоловік/дружина, неповнолітні діти) в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу за профілем медико-психологічна реабілітація за рахунок коштів Фонду 1 раз після демобілізації за наявності відповідних медичних показань.

До уваги! Застрахована особа – це фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Порядок призначення реабілітаційного лікування

Застрахована особа направляється до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу за її вибором, відповідно до медичних показань визначеного профілю медичної реабілітації, за рекомендацією лікуючого лікаря та за наявності висновку лікарської-консультативної комісії (далі – ЛКК) закладу охорони здоров’я, де перебуває зазначена особа на лікуванні.

Заклад охорони здоров’я, де застрахована особа перебуває на лікуванні, протягом доби з моменту надання висновку ЛКК, інформує орган Фонду за місцем обліку закладу охорони здоров’я як страхувальника, про потребу зазначеної особи в подальшому лікуванні в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу із зазначенням профілю (страховий випадок).

Представник органу Фонду відвідує застраховану особу в закладі охорони здоров’я, де перебуває зазначена особа на стаціонарному лікуванні, та не пізніше наступного дня з моменту повідомлення про страховий випадок:

- надає роз’яснення про порядок забезпечення реабілітаційним лікуванням;

- оформлює заяву про забезпечення реабілітаційним лікуванням (застрахована особа пред’являє оригінал паспорта, документ, що посвідчує особу з інвалідністю (за наявності), свідоцтво про народження дитини (у разі необхідності отримання послуг із реабілітаційного лікування дитиною), довідку про безпосередню участь особи в ООС (у разі отримання послуг із медико-психологічної реабілітації учасників ООС).

Орган Фонду узгоджує з санаторно-курортним закладом можливість прийому хворого на реабілітаційне лікування та інформує заклад про граничні розміри витрат.

Представник органу Фонду інформує застраховану особу про готовність санаторно-курортного закладу прийняти на реабілітаційне лікування та граничні розміри витрат. У разі вмотивованої відмови санаторно-курортного закладу щодо прийняття застрахованої особи на реабілітаційне лікування, представник органу Фонду інформує про це застраховану особу і пропонує вибрати інший заклад.

Укладається тристоронній договір між органом Фонду, санаторно-курортним закладом та застрахованою особою. Після підписання застрахованою особою та органом Фонду, договір передається застрахованою особою санаторно-курортному закладу для належного оформлення.

Умови призначення реабілітаційного лікування

За рахунок коштів Фонду застрахованим особам надаються послуги з реабілітаційного лікування згідно з переліком профілів медичної реабілітації:

1. Нейрореабілітація: підгострий період інсультів (після оперативних втручань на судинах мозку або без них); підгострий період черепно-мозкових травм.

2. М’язово-скелетна реабілітація: підгострий період після операцій на опорно-руховому апараті (ортопедичних, травматологічних); підгострий період опіків; ревматологічні захворювання.

3. Кардіопульмонарна реабілітація: підгострий період інфаркту міокарда (після оперативних втручань на судинах серця або без них); стан після пролікованої нестабільної стенокардії (після оперативних втручань на судинах серця або без них); підгострий період після операцій на серці; підгострий період захворювань легень; підгострий період після операцій на легенях, у тому числі з приводу гнійних процесів нетуберкульозного характеру; цукровий діабет.

4. Медико-психологічна реабілітація учасників ООС: порушення адаптації; розлади, пов’язані із споживанням їжі; неорганічні розлади сну; соматоформні розлади; неврастенія.

5. Реабілітація після оперативних втручань на органах зору: підгострий період після оперативних втручань на органах зору.

6. Реабілітація при порушені перебігу вагітності: ускладнена вагітність.

7. Інша (соматична) реабілітація: підгострий період після оперативних втручань на органах травлення; підгострий період після оперативних втручань на органах сечостатевої системи (оперативного та інструментального видалення каменів з нирок і сечових шляхів, ударно-хвильової літотрипсії); підгострий період після оперативних втручань на жіночих статевих органах.

Застрахована особа має право вільного вибору реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу відповідно до медичних показань за профілем медичної реабілітації.

Перелік санаторно-курортних закладів у розрізі профілів медичної реабілітації для відшкодування витрат за надані застрахованим особам послуги із реабілітаційного лікування оприлюднено на офіційному веб-сайті Фонду соціального страхування України, у розділі «Діяльність фонду», в рубриці «Медичні та соціальні послуги».

За наявності медичних показів, застраховані особи, які перехворіли на GOVID 19 та у разі ускладнень за профілем кардіо-пульмонарної реабілітації та нейрореабілітації, мають право пройти курс відновного лікування за кошти Фонду соціального страхування України на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів.

 

 

 

Прес-реліз від 26.10.2021 р.

 

Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним?

 

Лікарняні і декретні допомоги фінансуються Фондом соціального страхування України у хронологічному порядку – залежно від дати отримання заяви-розрахунку від роботодавця. Тож і для паперових, і для електронних лікарняних саме дата подання заяви визначає отримання матеріального забезпечення. Слідкувати за станом виплат можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund, а нижче наводимо основні правила оформлення заяв-розрахунків.

Особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними

? Починати призначення працівнику матеріального забезпечення і оформлення заяви-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного. Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття.

Наприклад, е-лікарняний, створений 25 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 03.11.2021 та буде вважатись виданим (стане готовим до сплати) з 11.11.2021.

???? Це визначено наказом МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086).

? Однак часто лікарняні по вагітності та пологах не змінюють свій статус на «готовий до сплати» попри настання дати видачі, а е-лікарняні по хворобі стають «готовими до сплати» зарано – у таких випадках потрібно орієнтуватись на дати, а допомогу по вагітності та пологах можна призначити по е-лікарняному зі статусом «закритий». Ці технічні неточності поступово врегулюють.

? Для оформлення і подання до Фонду заяви-розрахунку відведено не більше 5 робочих днів з дати прийняття комісією із соціального страхування підприємства рішення про призначення допомоги.

? Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів від ФССУ, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних.

???? Вона визначена у Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління ФССУ від 19.07.2018 № 12:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958546

? Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.

? Зверніть увагу, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних, більшість клієнтських спеціалізованих програмних забезпечень для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності.

 

Формування заяви-розрахунку за е-лікарняним:

? перші шість колонок заповнюються без змін, а поле «Серія» необхідно залишити порожнім;

? у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного – він складається з 19 знаків і генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ – номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ – порядковий номер листка непрацездатності, Х – номер версії);

? у наступному полі потрібно вказати, є е-лікарняний первинним або продовженням (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності. Йому відповідають перші шість цифр номеру е-лікарняного – вони співпадатимуть для всіх лікарняних, сформованих у межах одного страхового випадку;

? у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. Так, в е-лікарняних причини непрацездатності бувають:

«1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»

«2 - Вагітність і пологи»

«3 - Необхідність догляду за хворою дитиною»

«4 - Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»

«5 - Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»

«6 - Карантин, встановлений відповідно до законодавства»

«7 - Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства»

«8 - Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»

«9 - Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта)

«10 - Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2».

Також у разі наявності в медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, причина непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування може бути змінена Фондом на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:

«11 - Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання»

«12 - Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві»;

? решта колонок заповнюються, як і раніше.

???? Детальніше про загальні правила заповнення лицьового та зворотного боків заяви-розрахунку: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/960180

Подання заяви-розрахунку

? Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється.

? Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях.

? Однак зверніть увагу, що заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України – наразі він не має функціональної реалізації, а подані через нього заяви-розрахунки не передаються до органів Фонду соціального страхування України!

???? Як подати заяву-розрахунок за е-лікарняними: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4117143828414132

 

 

Прес-реліз від 26.10.2021 р.

 

Найбільше потерпілих у страхових нещасних випадках у п’яти відділеннях. На них припадає майже 70% всіх потерпілих

 

Найбільше потерпілих у страхових нещасних випадках (найбільше завершено розслідувань) зареєстровано у відділеннях м. Біла Церква – 146, Ірпінському – 108, Білоцерківському – 107, Фастівському – 103, Бориспільському – 71.

На ці пять відділень припадає 67,72% всіх потерпілих у страхових нещасних випадках по управлінню за 9 місяців 2021 року.

Найбільше потерпілих із смертельним наслідком у страхових нещасних випадках зареєстровано у трьох відділеннях управління: Білоцерківському – 8, Броварському – 5 та відділенню у місті Біла Церква – 4.

На підприємствах Київської області кількість потерпілих у страхових нещасних випадках і гострих профзахворюваннях становить – 149 чоловіків та 641 жінок від загальної кількості.

Найбільше нещасних випадків і гострих профзахворювань сталося з працівниками таких професій – сестра медична (брат медичний) –182, сестра медична (брат медичний) стаціонару – 37, лікар загальної практики - сімейний лікар – 57, молодша медична сестра (санітарка, санітарка-прибиральниця, санітарка-буфетниця та ін.) – 47; молодша медична сестра (молодший медичний брат) з догляду за хворими – 45.

Серед причин страхових нещасних випадків переважають організаційні –44,4% (351) нещасних випадків. Через психофізіологічні причини сталося 17% (134), технічні причини – 5,9% (47), техногенні, природні, екологічні та соціальні причини – 0,5% (4), інші причини – 32% (253) нещасних випадків.

Основні види подій, які призвели до страхових нещасних випадків: інші види (контакт з інфекційними хворими, інфікованими матеріалами чи переносниками захворювань) 88,2%, падіння потерпілого під час пересування – 3,3%, дорожньо-транспортна пригода на дорогах (шляхах) загального користування – 1,6%.

 

 

 

 

Прес-реліз від 27.10.2021 р.

 

Завчасно перевірити персональні дані і слідкувати за інформацією на офіційних ресурсах – фахівці ФССУ відповіли на поширені запитання по е-лікарняним

 

З початку впровадження е-лікарняних було створено вже 2,5 мільйона медичних висновків, а правила роботи з електронними листками непрацездатності унормували. Роз’яснення щодо більшості нюансів, які виникають при роботі з е-лікарняними, уже доступні на офіційних ресурсах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Фонду соціального страхування України, Пенсійного фонду України та ін.:

? Що робити працівнику, якому відкрили е-лікарняний: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4227927584002422

? Які особливості призначення допомоги від ФССУ за е-лікарняними по вагітності та пологах: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4265318866929960

? Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4283713588423821

А нововведення і додаткові роз’яснення публікуються на офіційних ресурсах: http://www.fssu.gov.ua, www.facebook.com/SocialFundUA і https://t.me/socialfund. Крім того, фахівці Фонду соціального страхування України проводять семінари, онлайн-зустрічі і надають консультації.

Так, сьогодні, 26 жовтня, відбулась зустріч із членами Американської торгівельної палати з теми впровадження електронних лікарняних. Від ФССУ участь у заході взяли заступниця директора ВД ФССУ Владислава Хижняк, начальниця управління страхових виплат і матеріального забезпечення Світлана Зарубіна, заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Анна Харченко, а також заступниця начальника управління – начальниця відділу медичної експертизи Марина Біляєва.

Представники Фонду соціального страхування України надали актуальні рекомендації по роботі з електронними лікарняними і відповіли на запитання учасників. Наводимо окремі з них:

Щодо помилок при формуванні е-лікарняних

Електронні листки непрацездатності формуються на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Однак бувають випадки, коли е-лікарняний не створюється – найчастіше це пов’язано із помилками в персональних даних. Інформація щодо пацієнта вноситься у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо персональні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадуть із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не створиться.

Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яка не була вчасно оновлена застрахованими особами та їх роботодавцями (наприклад, при зміні прізвища), а також різними варіантами написання ПІБ (наприклад, Наталя і Наталія).

Тож працівникам важливо слідкувати за актуальністю своїх персональних даних і завчасно перевіряти правильність внесеної інформації. Про всі зміни потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

Щодо оплати е-лікарняних працівникам, які продовжували роботу

Сьогодні у разі створення медичного висновку електронний лікарняний сформується за замовчуванням. Тож у окремих випадках працівники, для яких було створено е-лікарняний, можуть продовжувати роботу. Так відбувається, наприклад, коли працівник відвідав лікаря для консультації або проведення діагностики, однак фактично не втратив працездатність. За такими е-лікарняними допомога по тимчасовій втраті працездатності не призначається, адже працівник продовжував роботу і не втрачав заробіток за цей період.

Щодо перетинання періодів тимчасової непрацездатності в різних е-лікарняних

Період непрацездатності працівника визначається в медичному висновку та відображається в е-лікарняному. Однак, якщо до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний висновок, і періоди непрацездатності перетинаються, тривалість е-лікарняних може бути скорочена.

Є три найчастіші причини скорочення:

1) коли новий медвисновок створено в межах одного випадку непрацездатності;

2) коли новий медвисновок не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність в межах тієї ж категорії;

3) і коли новий медичний висновок засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої категорії причин непрацездатності.

Детальніше про правила скорочення і їх принципи: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4231322850329562

Щодо функціонування паперових лікарняних

З першого жовтня усі заклади охорони здоров’я перейшли на створення медичних висновків замість видачі паперових лікарняних. Однак існують чотири виключення, у разі яких пацієнту видадуть паперовий листок непрацездатності:

? це продовження лікарняних, які було видано на папері до 01.10.2021;

? технічні помилки, які призвели до неможливості формування е-лікарняного, та які не було усунуто упродовж 7 днів;

? помилки при створенні медичного висновку та спливу строку (7 днів), протягом якого лікар мав можливість внести зміни;

? а також у разі всиновлення новонародженої дитини.

Щодо затримок в оплаті е-лікарняних

У зв’язку із зростанням кількості лікарняних листків (як паперових, так і електронних), які передаються до Фонду на оплату, а також через системне зменшення упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ (загалом майже на 5%, що у грошовому еквіваленті розрахунково дорівнює близько 16 млрд грн недоотриманих коштів), сьогодні наявні затримки у фінансуванні матеріального забезпечення.

Потреба у видатках перевищує доходи від частки ЄСВ упродовж усього 2021 року та корелює із зростанням сум допомог за лікарняними листками, виданими, у тому числі в разі лікування від COVID-19. Наприклад, за підсумками вересня перевищення потреби у видатках на виплати і медико-соціальні послуги над фактичними доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет Фонду, склало 2,2 мільярда гривень.

Дата фінансування допомог за лікарняними листками залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку. Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund

Детальніше: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4246113815517132


Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь