Узинська громада

Київська область, Білоцерківський район, місто Узин

Прес-реліз управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області

Дата: 22.09.2021 10:54
Кількість переглядів: 215

 

Прес-реліз від 14.09.2021 р.

 

Потреба у видатках на лікарняні, декретні, страхові виплати і медико-соціальні послуги перевищила надходження на 2,3 млрд грн у серпні

 

За підсумками серпня 2021 року на рахунок Фонду соціального страхування України надійшло 2,427 мільярда гривень частки ЄСВ. Потреба у видатках на допомоги і страхові виплати за цей же період склала 4,69 млрд гривень із врахуванням заборгованості з фінансування лікарняних, декретних і допомог на поховання, що накопичилась на початок місяця.

Перевищення потреби у видатках над фактичними доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет Фонду, склало 2,3 мільярда гривень.

З чим пов’язано зростання потреби у видатках?

 Потреба у видатках перевищує доходи від частки ЄСВ упродовж усього 2021 року та корелює із зростанням сум допомог за лікарняними листками, виданими, у тому числі, в разі лікування від COVID-19.

 Наприклад, за підсумками першого півріччя 2021 року витрати Фонду на допомогу по тимчасовій втраті працездатності порівняно з тим же періодом 2020 року збільшились на 3,4 млрд грн, або на 72%.

 Також з початку пандемії Фонд отримав додаткове фінансове навантаження, пов’язане із оплатою самоізоляції контактних осіб, надання страхових виплат медичним працівникам, які інфікувались коронавірусом під час виконання професійних обов’язків, а також членам їх родин у разі смерті працівників закладів охорони здоров’я тощо.

 Тож однією з основних причин зростання потреби у видатках є пандемія COVID-19, а періоди піків захворюваності співпадають із збільшенням сум допомог за лікарняними листками, які передають до Фонду на оплату (із врахуванням, що заяви-розрахунки для фінансування допомог подаються після одужання).

З чого складається бюджет Фонду соціального страхування України?

 Бюджет Фонду майже повністю складається з частки ЄСВ. Увесь обсяг сплаченого єдиного внеску розподіляється між ФССУ, Пенсійним фондом і Фондом соцстрахування на випадок безробіття відповідно до визначених Урядом пропорцій. Так, до бюджету ФССУ надходить частка ЄСВ у розмірі 9,5727% від 100% обсягу єдиного внеску.

 Ця частка надходить на рахунок Фонду по мірі сплати єдиного внеску страхувальниками та одразу направляється на фінансування матеріального забезпечення та страхових виплат. ФССУ не тримає коштів на рахунку та направляє їх на виплати допомог щодня, аби якомога пришвидшити отримання коштів застрахованими особами.

Чому потреба у видатках Фонду перевищує обсяг надходжень?

 Так склалось через сукупність двох факторів: зростання потреби у видатках, про яке ми писали вище, і зменшення надходжень.

 У першу чергу, падіння обсягів надходжень Фонду пов’язано із системним зменшенням упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ. Загалом її було зменшено майже на 5% – до 9,5727%. У грошовому еквіваленті це розрахунково дорівнює близько 16 млрд грн недоотриманих коштів.

 Таке суттєве зменшення частки від ЄСВ, що направляється на здійснення ФССУ виплат, призвело до фактичної відсутності в бюджеті Фонду резерву коштів, які можна було направити на фінансування допомог у разі непередбачуваного росту потреби у видатках через пандемію.

 Також надходження зменшились у зв’язку із пільгами, які було запроваджено для захисту підприємців. Так, за розрахунками у 2021 році ФССУ прогнозно недоотримає 745,8 млн гривень частки єдиного внеску через зміни у законодавстві щодо звільнення окремих категорій страхувальників від сплати ЄСВ.

Коли очікувати фінансування лікарняних і декретних допомог?

 Попри збільшення стандартних строків фінансування матеріального забезпечення, усі види допомог надаються Фондом у повному обсязі.

 Страховим захистом сьогодні забезпечені майже 12 мільйонів застрахованих осіб і близько 200 тисяч потерпілих на виробництві та їх родин.

 Фонд соціального страхування України направляє кошти на матеріальне забезпечення і страхові виплати кожного дня. Аби працівники могли слідкувати за станом фінансування онлайн, щоденно у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund ми звітуємось про суми і напрями виплат за тегом #фінансування_оперативно.

 Після проведення фінансування проходить декілька днів банківських операцій, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця. Ця інформація оновлюється за тегом #фінансування_страхувальників.

 Важливо пам’ятати, що дата фінансування прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку за лікарняним листком. Дізнатись точну дату подання заяви-розрахунку працівники можуть у своїй бухгалтерії або у відділенні Фонду за місцем реєстрації роботодавця, контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493 (потрібно буде назвати свій ідентифікаційний код).

Інформаційно. У зазначеній потребі у видатках враховано виключно безпосередні виплати застрахованим особам, потерпілим на виробництві, членам їх сімей, а також фінансування надання їм медико-соціальних послуг. Адміністративно-господарські витрати (видатки на виконання обов’язків страховика, підтримання і доопрацювання інформаційно-аналітичних систем, заробітна плата працівників, комунальні послуги тощо – загалом 0,1 млрд грн) не включено до наведеної статистики. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

 

 

Прес-реліз від 16.09.2021 р.

 

Управління профінансувало щомісячні страхові виплати за серпень у повному обсязі. Кошти отримали понад 4,2 тис осіб

 

Сьогодні, 16 вересня, управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області завершило фінансування щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх родин за серпень. Кошти перераховано вчасно та в повному обсязі для 4 243 особи. Виплати таких допомог здійснюються у наступному місяці за попередній.

З початку року для потерпілих внаслідок професійних захворювань або нещасних випадків на виробництві, зокрема у разі гострих профхвороб на COVID-19, а також членів їх родин було профінансовано понад 115 млн гривень щомісячних страхових виплат.

Фонд соціального страхування України здійснює страхування на випадок тимчасової або стійкої втрати працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, а також смерті потерпілого. У кожному із зазначених випадків передбачено страхові виплати безпосередньо потерпілим або членам їх сімей.

Зокрема, щомісячна страхова виплата призначається потерпілому у разі часткової або повної втрати працездатності та компенсує втрачений заробіток або його частину відповідно до визначеного МСЕК ступеня непрацездатності. Також страхову виплату щомісяця отримують члени родин потерпілих у разі їх смерті.

 

 

Прес-реліз від 14.09.2021 р.

 

Управління соцстраху Київщини прийняло на фінансування понад 139 млн грн декретних для більше ніж 3,5 тис. жінок за підсумками 8 місяців

 

У січні - серпні 2021 року управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області прийняло на фінансування лікарняні листки, видані у зв’язку із вагітністю та пологами, на суму 139 мільйонів 676 тисяч 463 гривень.

Допомоги нараховано для 3546 працюючих жінок за 411,8 тисяч днів декретних відпусток.

Фонд фінансує зазначену допомогу для всіх застрахованих осіб за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах, починаючи з першого дня. У загальних випадках тривалість такої відпустки складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів).

Додатково до основного може видаватись листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду. Такий листок непрацездатності видається в разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді.

Крім того, жінкам, віднесеним до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, листок непрацездатності видається з 27 тижнів вагітності терміном 180 календарних днів.

Нагадаємо, допомоги фінансуються Фондом у повному обсязі, однак сьогодні наявні затримки у строках фінансування матеріального забезпечення, пов’язані із не покриттям потреби у видатках надходженнями на рахунок ФССУ.

Так, за підсумками серпня 2021 року потреба у видатках на лікарняні, декретні, страхові виплати і медико-соціальні послуги перевищила надходження на 4,6 млн грн. Це пов’язано із суттєвим зростанням потреби у видатках через пандемію, а також  падінням обсягів надходжень через системне зменшення упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ. Загалом її було зменшено майже на 5% – до 9,5727%.

 

 

Відповіді на поширені запитання щодо е-лікарняних

 

Уже з першого жовтня електронні лікарняні повністю замінять своїх паперових попередників. Упродовж наступних двох тижнів інформаційні системи, протоколи обміну даними і правила створення медичних висновків доопрацюють – аби врахувати помилки і нюанси, до яких виникали питання у лікарів, працівників і роботодавців під час тестового періоду.

Тож у жовтні деякі норми, що діють зараз, будуть модернізовані. Наприклад, зміниться термін формування медвисновку і номер е-лікарняного.

Але більшість положень залишаться чинними – головні з них ми докладно роз’яснили у серії публікацій про електронні лікарняні (у телеграм-каналі https://t.me/socialfund їх можна зручно знайти за тегом #елікарняні). Щодо інших консультували у коментарях в соцмережах і під час індивідуальних звернень.

Публікуємо відповіді на найпоширеніші із запитань, які ми отримуємо від застрахованих осіб і їх роботодавців, та які ще не висвітлювали в роз’ясненнях:

Як зрозуміти, отримав працівник невиробничу травму або мав загальне захворювання, якщо йому створено е-лікарняний з причиною непрацездатності «1»?

В електронних лікарняних причина непрацездатності вказується за оновленими кодами – вони відрізняються від визначених для паперових листків непрацездатності. Якщо в паперових лікарняних для загального захворювання та травми невиробничого характеру визначено два різні коди, то в електронному в обох випадках вказується код «1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві».

Діагноз – персональні дані працівника. Тож з’ясовувати деталізовану причину непрацездатності не варто.

Коли в паперових лікарняних зазначено, що працівник мав травму невиробничого характеру, роботодавці запитують в співробітника пояснення. Чи потрібно це роботи у випадку е-лікарняних?

Роботодавці брали в працівників пояснення щодо обставин травмування, аби правильно призначити матеріальне забезпечення. Адже допомога по тимчасовій непрацездатності не надається, наприклад, у разі одержання травми при вчиненні кримінального правопорушення, навмисного заподіяння шкоди своєму здоров’ю, хвороби або травми через сп’яніння тощо.

Оскільки в е-лікарняних неможливо визначити, мав працівник травму або загальне захворювання, запитувати таке пояснення не потрібно.

Водночас, в е-лікарняному наявна помітка щодо ознак алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Якщо тимчасова непрацездатність працівника пов’язана зі сп’янінням, комісія з соціального страхування підприємства має відмовити в призначенні допомоги.

Якщо працівник має довготривале захворювання, то йому оплатять е-лікарняний лише після одужання?

Ні, застрахованій особі, яка довго хворіє, Фонд соціального страхування України оплатить кожний проміжний е-лікарняний. Як і у випадку паперових листків, один страховий випадок може оформлюватись декількома електронними лікарняними. Вони створюються як продовження первинного і підлягають оплаті кожен після своєї видачі.

Однак якщо паперовий лікарняний може продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, то медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів. Подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК).

Орієнтовний термін непрацездатності пацієнта, визначений у е-лікарняному, має ґрунтуватись на індивідуальних показниках стану здоров’я людини та медичних протоколах. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок, на підставі якого сформується окремий, продовжений е-лікарняний.

Оскільки електронний лікарняний працівника стає готовим до сплати лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності, не варто формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав.

 

Багато запитань, що надходять до ФССУ, стосуються функціонування і роботи кабінету страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України. Щодо цих питань потрібно звертатись на гарячу лінію ПФУ: 0-800-503-753

 

Добірка основних публікацій щодо електронних лікарняних:

 Коли на час перехідного періоду е-лікарняні стають готовими до сплати: https://t.me/socialfund/1395

Які особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними: https://t.me/socialfund/1408

Як можна подати заяву-розрахунок за е-лікарняними: https://t.me/socialfund/1389

 Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний: https://t.me/socialfund/1351

 Як діяти роботодавцю, якщо працівнику відкрили е-лікарняний: https://t.me/socialfund/1356

 

Прес-реліз від 22.09.2021 р.

 

До уваги роботодавців! Як роботодавцю з'ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?

 

На відміну від допомог по вагітності та пологах, компенсації заробітку за час догляду за хворою дитиною та інших допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України з першого дня і до завершення тимчасової втрати працездатності, у випадку загальних захворювань або травм перші п’ять днів непрацездатності оплачуються за кошти роботодавця. А починаючи з шостого дня і до одужання – фінансуються ФССУ.

Як роботодавцю з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?

 Роботодавець оплачує лише перші п’ять днів одного випадку тимчасової непрацездатності свого працівника незалежно від кількості лікарняних листків, якими його оформлено. Тож страхувальнику важливо знати, чи є різні лікарняні виданими в межах одного страхового випадку.

 У паперових листках непрацездатності на бланку наявна відмітка «первинний» або «продовження», однак в е-лікарняних така позначка відсутня.

 На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, в порядку черговості формуються е-лікарняні, кожен наступний з яких створюється як продовження першого та разом складають один страховий випадок.

 Тож унікальний номер випадку непрацездатності для всіх електронних лікарняних, сформованих в межах одного випадку, буде співпадати.

 При цьому номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.

Аби і працівник, і роботодавець могли побачити зв’язок е-лікарняних, Пенсійний фонд України оновив інтерфейси особистих кабінетів на вебпорталі електронних послуг – відтепер там доступні розширені можливості деталізованого перегляду е-лікарняних.

 Зокрема, було додано інформацію щодо номеру випадку тимчасової непрацездатності, який раніше був недоступний для перегляду страхувальниками і застрахованими особами.

 Тож тепер аби з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням, достатньо звернути увагу на унікальний номер страхового випадку.

 Якщо в працівника декілька електронних лікарняних, створених як продовження, всі вони матимуть однаковий унікальний номер – «номер випадку непрацездатності».

 Крім того, в інтерфейсі з’явилась інформація про наявність ознак алкогольного/наркотичного сп’яніння пацієнта, порушення ним режиму лікування, а також щодо причини непрацездатності, зокрема, встановленої ФССУ (наприклад, щодо зв’язку хвороби або травми із виробництвом).

Гаряча лінія з питань користування особистими кабінетами на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України: 0-800-503-753

Гаряча лінія управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області: 0-800-50-77-09.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь