Узинська міська територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район, місто Узин
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Прес-реліз управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області

Дата: 11.06.2021 12:56
Кількість переглядів: 686

Прес-реліз від 10.06.2021 р.

Правління схвалило проєкт змін до бюджету Фонду

На екстреному засіданні 9 червня правління Фонду соціального страхування України схвалило проєкт змін до річного бюджету Фонду. Зміни затверджені для врегулювання надання Фонду фінансової допомоги у розмірі 400 мільйонів гривень з державного бюджету.

Нагадаємо, постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2021 № 578 було виділено 400 млн гривень для здійснення Фондом соціального страхування України виплат за листками непрацездатності.

Потреба у фінансовій підтримці виникла в ФССУ через стрімке зростання з кінця 2020 року кількості та тривалості лікарняних, пов’язане з пандемією. Зокрема, у травні 2021 року потреба у видатках за лікарняними листками зросла на 815,4 млн гривень, або 125,1 % порівняно з травнем минулого року.

Це призвело до перевищення обсягів потреби у видатках Фонду над доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет ФССУ. Так, у І кварталі на рахунок Фонду надійшло 6,85 млрд грн частки від ЄСВ, потреба у видатках за той же період без врахування заборгованості на початок року склала 8,27 млрд грн, з яких 7,78 млрд грн – видатки на лікарняні, декретні та страхові виплати потерпілим на виробництві.

Державна фінансова допомога дозволить скоротити строки фінансування матеріального забезпечення для застрахованих осіб. Після надходження на рахунок Фонду кошти будуть направлені на виплати допомог по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах. Про це повідомила пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

 

Прес-реліз від 10.06.2021 р.

Фонд соціального страхування України розпочинає здійснювати оплату е-лікарняних

В Україні розпочинається перехід закладів охорони здоров’я на створення електронних медичних висновків замість видачі паперових листків непрацездатності. Для застрахованих осіб програмні засоби автоматично формуватимуть на їх підставі е-лікарняний – такий електронний листок непрацездатності не потребує дублювання на бланку та наділений повним переліком функцій паперової версії.

Е-лікарняні є підставою для отримання від Фонду соціального страхування України допомог по вагітності та пологах, а також по тимчасовій втраті працездатності, зокрема самоізоляції від COVID-19, на період догляду за хворими дітьми і родичами, лікування в санаторно-курортних закладах тощо. Також за е-лікарняними роботодавці здійснюють оплату перших п’яти днів лікування хвороб або травм своїх співробітників.

На перехідний період до 01 вересня 2021 року створювати та вносити медичні висновки про тимчасову непрацездатність до Реєстру будуть окремі визначені заклади охорони здоров’я. Обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від ФССУ на цей період продовжуються. Зверніть увагу, якщо пацієнту було відкрито лікарняний на бланку, то його продовження аж до закриття має здійснюватися виключно у паперовому виді навіть у разі переходу лікарні на електронний формат.

Отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від ФССУ.

Як і в разі паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності складе від 50 % до 100 % середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100 % середнього доходу.

Що змінюється для працівника?

Відтепер застрахованій особі, щодо страхового випадку якої сформовано е-лікарняний, не потрібно передавати його роботодавцю для отримання допомоги від Фонду соціального страхування України. Після оформлення лікуючим лікарем електронного медичного висновку (автоматично відбувається відкриття е-лікарняного), працівник має повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном. З цього моменту і пацієнт, і роботодавець матимуть інформацію щодо відкритого е-лікарняного в особистих кабінетах на сайті Пенсійного фонду. Після закриття е-лікарняного, він стає підставою для призначення матеріального забезпечення і оформлення роботодавцем заяви-розрахунку (в разі допомоги по вагітності та пологах – одразу після відкриття).

Дата отримання коштів від Фонду за е-лікарняними, як і за паперовими, залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку за відповідним лікарняним до ФССУ. Слідкувати за станом перерахування коштів на рахунки роботодавців працівники можуть онлайн в телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_страхувальників. У щоденній звітності в розрізі регіонів оновлюється інформації щодо профінансованої дати, в яку подано заяву-розрахунок.

 

Що змінюється для роботодавця?

Зміни торкнуться оформлення роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняними працівників. Оскільки е-лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності, заяви-розрахунки за ними подаються роботодавцями окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листками.

Чи вносяться зміни до процедури призначення матеріального забезпечення?

Комісії із соціального страхування на підприємствах продовжують свою роботу та призначають матеріальне забезпечення як і раніше незалежно від виду лікарняного. Вони зберігають весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №13. Про це поінформувала пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

 

Прес-реліз від 10.06.2021 р.

Як відбувається створення та оплата е-лікарняних?

Щороку українські лікарі видають понад 5 мільйонів листків непрацездатності. Однак після завершення перехідного етапу та повного переходу закладів охорони здоров’я на формування електронних медичних висновків, лікарняні формуватимуться автоматично! Про це повідомляє пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

А необґрунтоване нарахування допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України, відійде у минуле, адже впровадження е-лікарняних:

? унеможливить обіг фальсифікованих листків непрацездатності;

? упередить випадки зловживань у закладах охорони здоров’я при видачі листків непрацездатності;

? дозволить виключити суб’єктивні помилки при оформленні лікарняних;

? забезпечить лікарів достовірною інформацією згідно структурованих довідників з їх автоматичним оновленням.

На перехідний період до 01 вересня 2021 року створювати та вносити медичні висновки про тимчасову непрацездатність до Реєстру будуть окремі визначені заклади охорони здоров’я. Обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від ФССУ на цей період продовжуються. Слідкувати за станом фінансування, як і раніше, можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь