До уваги страхувальників!
Допомога на поховання застрахованої особи є одним із видів страхових виплат, які фінансує Пенсійний фонд України.
Відповідно до підпункту 3 частини 1 статті 13 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 23.09.1999 № 1105- ХIV допомога на поховання надається в разі смерті застрахованої особи ( крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли внаслідок нещасного випадку на виробництві).
Для отримання допомоги особа, яка здійснила поховання, має звернутися до роботодавця та надати:
• заяву про виплату допомоги на поховання;
• документ, що посвідчує особу;
• фінансові документи, які підтверджують витрати на поховання;
• довідку з банківськими реквізитами для перерахунку коштів;
• свідоцтво про смерть;
• витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть.
Рішення про призначення допомоги на поховання приймається страхувальником (роботодавцем) або уповноваженими ним особами не пізніше дня, що настає за днем звернення, і виплачується не пізніше наступного робочого дня після отримання страхувальником (роботодавцем) страхових коштів від Пенсійного фонду України.
Наголошуємо, що з метою уникнення подвійних виплат при призначенні допомоги на поховання заявник надає страхувальнику оригінал витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідки про смерть.
Інформуємо, що спеціалістами Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області проводиться постійний контроль щодо дотримання порядку використання страхувальниками страхових коштів Пенсійного фонду України. Контролю підпадають виплати на поховання працюючим пенсіонерам з метою упередження подвійної виплати близьким померлої особи, а саме: виплати допомоги на поховання близьким померлого пенсіонера та як працюючої застрахованої особи. По встановлених фактах подвійної виплати проводяться позапланові перевірки.