Прес-реліз управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області
Прес-реліз від 17.08.2021 р.
Фонд прийняв на оплату майже 3 тисячі е-лікарняних
Станом на сьогодні Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування 1704 заяви-розрахунки від роботодавців для фінансування допомог за 2867 е-лікарняними.
Про це повідомила заступниця директора виконавчої дирекції ФССУ Владислава Хижняк на селекторній нараді із керівництвом і фахівцями управлінь ВД Фонду в областях і місті Києві. Участь у заході також взяли начальниця управління матеріального забезпечення та страхових виплат виконавчої дирекції Фонду Світлана Зарубіна, заступниця начальника управління – начальниця відділу матеріального забезпечення Анна Харченко, головна спеціалістка відділу медичної експертизи Ірина Калініченко, представники розробника ЄІАС Фонду та інші.
«У липні ми отримали від роботодавців перші заяви-розрахунки, які містили в собі електронні лікарняні. На сьогодні таких заяв уже 1704 за майже трьома тисячами е-лікарняних, і щодня ця кількість збільшується. Медичні висновки при тимчасову непрацездатність формуються в 44% усіх закладів охорони здоров’я та ФОП, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та здійснюють експертизу з тимчасової втрати працездатності», – говорить Владислава Хижняк.
Представники розробника ЄІАС Фонду представили фахівцям робочих органів напрацьовану групу підсистем «Оброблення та аналіз електронних листків непрацездатності» та надали рекомендації щодо її практичного застосування.
За словами Владислави Хижняк, на сьогодні 80 тисяч медичних висновків було автоматично відправлено в Електронний реєстр листків непрацездатності Пенсійного фонду України, а готовими до сплати є вже 36,6 тис. електронних лікарняних.
«Готовим до сплати е-лікарняний стає на наступний день після дати завершення тимчасової непрацездатності працівника, статус е-лікарняного автоматично змінюється в кабінеті страхувальника. З цього моменту роботодавець має упродовж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення та, якщо тривалість лікарняного понад 5 робочих днів або він підлягає оплати за кошти Фонду з першого дня , упродовж 5 робочих днів після призначення подати до ФССУ заяву-розрахунок для фінансування допомоги», – зауважила Анна Харченко.
Також вона зазначила, що на період перехідної моделі в разі вагітності та пологів лікарі мають видати паперовий листок непрацездатності. Формування медичних висновків і створення е-лікарняних з цієї причини непрацездатності під час перехідного періоду по впровадженню електронних лікарняних не передбачено.
Окремо Анна Харченко звернула увагу роботодавців на доступні механізми подання заяв-розрахунків за е-лікарняними – станом на сьогодні подати заяви-розрахунки за е-лікарняними можливо:
? в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки,
? або на паперових носіях.
«У кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду наявний інтерфейс подання заяви-розрахунку безпосередньо з кабінету – однак, на сьогодні це лише напрацювання візуального інтерфейсу, функціональна реалізація відсутня. Тобто у випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України та не підлягає оплаті. Подати заяву на фінансування матеріального забезпечення в електронному вигляді роботодавці, як і раніше, можуть за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення», – говорить Анна Харченко.
Світлана Зарубіна та Ірина Калініченко надали фахівцям робочих органів виконавчої дирекції Фонду рекомендації та практичні поради щодо організації роботи з моніторингу відомостей з Електронного реєстру листків непрацездатності.
«Впровадження е-лікарняних не лише унеможливлює обіг фальсифікованих листків непрацездатності, але і дозволяє ефективніше проводити перевірки обґрунтованості встановлення тимчасової непрацездатності. Зокрема, завдяки ризик-орієнтованим підходам фахівці Фонду з вищою медичною освітою мають можливість здійснювати моніторинг сформованих е-лікарняних», – говорить Світлана Зарубіна.
Ірина Калініченко звернула увагу на наявні критерії фільтрації е-лікарняних і нагадала основні фактори ризику, які є підставою для відбору документу на перевірку.
Нагадаємо, поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Перехідна модель триватиме з червня по серпень цього року.
Прес-реліз від 18.08.2021 р.
Київщина за кількістю актів Н-1/П про страхові випадки гострого профзахворювання медиків на COVID-19 посідає перше місце
Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування України проведено аналітичний огляд нещасних випадків на виробництві та гострих професійних захворювань за перше півріччя 2021 року.
За регіональним розподілом кількості отриманих повідомлень про зазначені випадки Київська області перебуває на 11 сходинці між Донецькою та Вінницькою областями і в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року має ріст повідомлень на 106,1%. При цьому ріст кількості повідомлень по Україні становить 146,9%, що обумовлено значною кількістю гострих професійних захворювань медичних працівників на COVID-19 з початку ІІ-го кварталу 2020 року.
До бази даних нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, інтегрованої з Єдиною інформаційно-аналітичною системою Фонду соціального страхування України, внесено 24428 актів за формою Н-1, з яких 1130 або 4,63% припадає на Київську область.
За оперативністю проведення розслідувань (співвідношенням кількості складених актів за формою Н-1 до кількості отриманих повідомлень) Київська область посідає 9 місце з 25 регіонів з показником, що перевищує середній по Україні на 24% (коефіцієнт співвідношення 1,67 при середньому по Україні 1,35).
Київська область за кількістю складених актів Н-1/П про страхові випадки гострого професійного захворювання медичних працівників на COVID-19 посідає перше місце, а її частка із загального числа завершених розслідувань гострих профзахворювань по Україні становить 11,2%.
Оскільки комісія з розслідування випадку гострого профзахворювання на COVID-19 має врахувати висновки епідеміолога, профпатолога та інфекціоніста, тривалість такого розслідувань з об’єктивних причин була не 5 робочих днів, як визначено Порядком розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 337, а 60 календарних днів, при цьому середній показник по Україні становить 107 календарних днів.
Співвідношення кількості актів про не страхові випадки гострих профзахворювань до страхових по Київській області – 44,0%, при середньому показнику по Україні 76,2%. За кількістю випадків, що визнані комісіями страховими, Київський регіон входить до шістки перших.
Щодо медичних закладів, де найбільше в країні зареєстровано страхових випадків гострого профзахворювання медперсоналу на COVID-19, є КНП «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», а саме 85, що становить 14,6% від загального числа профзахворювань у Київській області та 1,63% по Україні.
Прес-реліз від 19.08.2021 р.
На Київщині на базі КНП «Макарівський центр первинної медико-санітарної допомоги» відбулася нарада з впровадження е-лікарняних
Днями на базі КНП «Макарівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Макарівської селищної ради відбулася нарада з питань впровадження електронної форми листків непрацездатності, сформованих на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність.
Участь у нараді взяли заступниця директора Департаменту охорони здоров’я Київської облдержадміністрації – начальниця управління з медичної роботи Олена Коваленко, начальник відділу перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Микола Крентовський, головна спеціалістка відділу Валентина Главата, а також представники закладів охорони здоров’я Київщини: медичні директори, голови лікарсько-консультативних комісій закладів охорони здоров’я, які вже перейшли на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність.
Цей медичний заклад вибраний для проведення наради не випадково, адже він одним із перших виконав наказ Міністерства охорони здоров’я від 01.06.2021 року №1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки» і, не чекаючи початку вересня, вже в перехідний період, призупинив видачу листків непрацездатності на паперових бланках і перейшов на формування електронних листків непрацездатності.
Окрім теоретичної частини, під час якої були розглянуті особливості організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього та порядок здійснення Фондом перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності з використанням групи підсистем «Оброблення та аналіз електронних листків непрацездатності» Єдиної інформаційно-аналітичної системи Фонду, також було проведено практичне тренування по формуванню медичних висновків про тимчасову непрацездатність у реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я відповідно до порядку.