Узинська громада

Київська область, Білоцерківський район, місто Узин

Прес-реліз управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області

Дата: 16.12.2020 10:44
Кількість переглядів: 144

Прес-реліз від 15.12.2020 р.

 

Спеціалісти управління Фонду соцстраху Київщини взяли участь у вебінарі

 

14 грудня для страхувальників відбувся безкоштовний онлайн вебінар: «Як отримати кошти з ФСС: ексклюзивні поради спеціалістів», який організували цифрове видавництво MCFR та журнал «Головбух: Праця та зарплата». Лекторами у заході виступили начальник відділу аналізу та контролю за використанням роботодавцями коштів Фонду Вадим Грищук та головна спеціалістка відділу перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності Ірина Гриціва.

Страхувальники мали змогу почути про актуальні питання соціального страхування, зокрема, про те, як страхувальнику організувати роботу комісій із соцстрахування (уповноваженого із соцстрахування), де найчастіше помиляються бухгалтери, коли розраховують матзабезпечення, та які помилки бухгалтери допускають у заявах-розрахунках до Фонду соціального страхування. На семінар зареєструвалися майже півтора сотні страхувальників. На час запровадження карантину така форма спілкування зі страхувальниками актуальна, оскільки все більше нових слухачів приєднується до вебінарів.

Вадим Грищук наголосив на основних моментах застосування страхового стажу застрахованих осіб. Також було акцентовано увагу на основні порушення, що допускаються страхувальниками під час розрахунку розміру середньоденної заробітної плати для визначення допомоги по тимчасовій непрацездатності чи допомоги по вагітності та пологах. Підбиваючи підсумки, було наголошено на необхідності надавати перевагу електронній подачі заяв-розрахунків, особливо під час пандемії COVID-19, а також були наведені поширені помилки, що спостерігаються у заявах-розрахунках.

Ірина Гриціва розповіла про організацію роботи комісії (уповноваженого) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, основні нормативно-правові документи, які супроводжують роботу комісії, основні завдання комісії відповідно до Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №13.

Учасники вебінару розібрали найчастіші порушення в оформленні листків непрацездатності, та найчастіші запитання, які виникають при розгляді листків непрацездатності перед прийняттям рішення про призначення матеріального забезпечення. Надано роз’яснення по деяким пунктам Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України від 03.11.2004  №532/274/136-ос/1406.

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області дякує всім учасникам заходу та запрошує на наступні вебінари.

 

Прес-реліз від 15.12.2020 р.

 

Неякісні медогляди зменшують працездатність працівників

 

За даними, внесеними станом на 1 грудня цього року до Системи обліку та аналізу нещасних випадків і професійних захворювань у складі ЄІАС, у відділеннях управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області зареєстровано 30 випадків хронічного професійного захворювання, які сталися в період з 2006 по 2019 роки. Часто набуття професійного захворювання пов’язано із несвоєчасно вжитими заходами щодо оздоровлення працівників, усунення недосконалостей технологічно процесу тощо. Зокрема, причиною цього є неякісно проведені медичні огляди співробітників, через що потреба в оздоровленні чи коригуванні виробничого процесу не визначається.

У Фонду соціального страхування України є бачення, що професійні захворювання зазвичай є наслідком тривалого шкідливого впливу на організм людини, вони не розвиваються миттєво. Тож якщо медичний огляд, датований роком тому, давав висновок, що людина здорова, а сьогодні в неї діагностують хворобу органів дихання, то, скоріш за все, медогляд було проведено неякісно. Як наслідок, роботодавець не вжив відповідні оздоровчі заходи, які могли б упередити розвиток хвороби, не модернізував обладнання тощо

Існуюча ситуація щодо несвоєчасного виявлення ранніх ознак гострих і хронічних професійних захворювань (отруєнь) при проведенні медоглядів не дає можливості роботодавцю своєчасно запровадити необхідні профілактичні оздоровчі заходи щодо збереження здоров’я працюючих та скорочує термін працездатності співробітників.

Найбільше хронічних професійних захворювань зареєстровано в галузі охорона здоров’я (50%), а основними визначеними обставинами, внаслідок яких виникли професійні захворювання, є: порушення правил гігієни праці, недосконалість технологічного процесу, невикористання засобів індивідуального захисту.

За наявними фактами несвоєчасного виявлення підозри на профзахворювання при проведенні медоглядів, управлінням проводиться робота із відповідними органами та закладами охорони здоров’я, які здійснюють контроль та відповідають за якісне проведення медичних оглядів.

За інформацією Міністерства охорони здоров’я України розпочато роботу з розробки нової редакції проекту наказу, який буде регулювати діяльність, пов’язану з проведенням медичних оглядів працівників певних категорій.

Важливо пам’ятати, що попереднє та періодичне проходження медичних оглядів є обов’язковим для всіх працівників, зайнятих на важких, зі шкідливими або небезпечними умовами праці роботах, де є потреба у професійному доборі, а також для усіх осіб віком до 21 року незалежно від умов праці. Метою проведення медоглядів є визначення стану здоров’я працівника, зокрема, можливості виконання ним певних трудових обов’язків, своєчасне виявлення гострих чи хронічних професійних захворювань, встановлення у разі необхідності медичних протипоказань щодо здійснення окремих видів робіт тощо.

Організація проходження медоглядів здійснюється роботодавцем за його рахунок. Крім того, за результатами медичних оглядів роботодавець зобов’язаний у повному обсязі провести відповідні оздоровчі заходи, визначені в заключному акті, а також усунути причини,  що призводять до професійних захворювань (отруєнь).

 

 

Прес-реліз від 15.12.2020 р.

 

Управління Фонду соцстраху Київщини направило на лікарняні 663,3 млн. гривень

 

З початку року управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області прийняло на фінансування листки непрацездатності на суму 663,3 млн. гривень. Загалом обласне управління виплатило застрахованим особам майже 637 млн. гривень допомог по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання (сума враховує заяви-розрахунки, подані роботодавцями у кінці грудня 2019 року та профінансовані у січні 2020-го).

Станом на 14 грудня поточного року прийнято на оплату лікарняні листки спільною тривалістю 2 млн. 15 тис. 156 днів. Допомоги вже профінансовано для 92 тис. людей.

З них 12 тис. 538 днів – оплачено за кошти Фонду ізоляція від COVID-19, на це направлено 2,9 млн. гривень.

За 67 тис. 459 днів догляду за хворими дітьми або родичами Фонд компенсував втрачений заробіток на суму 20,9 млн. гривень.

 

 

 

Прес-реліз від 15.12.2020 р.

 

Роз’яснення щодо порядку видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність

 

Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 11.11.2020 №2593 «Про затвердження змін до порядку надання первинної медичної допомоги та Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян», затверджено зміни до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ України від 13.11.2001 №455 (далі – Інструкція №455). Про це повідомляє відділ перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області.

З метою оптимізації роботи та мінімізації термінів здійснення матеріального забезпечення за листками непрацездатності застрахованих осіб, обласне управління інформує страхувальників, що з інструкції вилучили п. 1.9, за яким листок непрацездатності (довідку) в амбулаторно-поліклінічних закладах видає лікуючий лікар (фельдшер) переважно за місцем проживання чи роботи.

Водночас тепер відсутня й вимога про наявність заяви-клопотання, погодженої з головним лікарем або його заступником, засвідченої підписом та круглою печаткою лікувально-профілактичного закладу, якщо особа обрала лікуючого лікаря і лікувально-профілактичний заклад не за місцем проживання чи роботи.

Нині лікуючому лікарю в амбулаторно-поліклінічних закладах дозволили продовжувати листки непрацездатності, залежно від тяжкості захворювання, до 15 календарних днів (раніше було до 10 календарних днів).

Також на період проведення заходів, спрямованих на протидію COVID-19, лікуючий лікар в амбулаторно-поліклінічних закладах може видавати листок непрацездатності особисто на строк, необхідний для лікування пацієнтів з COVID-19 та/або завершення самоізоляції пацієнтом у відповідності до галузевих стандартів у сфері охорони здоров'я.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь