Узинська громада

Київська область, Білоцерківський район, місто Узин

Прес-реліз управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області

Дата: 17.11.2020 10:30
Кількість переглядів: 109

 

Прес-реліз від 10.11.2020 р.

 

Кількість оплачуваних управлінням соцстраху Київщини лікарняних зросла на 50,5% за один місяць

 

   Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області фіксує значне зростання кількості листків непрацездатності, що надаються на оплату до ФССУ.

   Динаміка збільшення числа лікарняних і днів непрацездатності застрахованих осіб спостерігається з початку осені. Відповідно зростають видатки Фонду на фінансування допомог по тимчасовій втраті працездатності.

   За оперативними даними у жовтні поточного року кількість лікарняних листків у порівнянні з вереснем збільшилась на 50,5%, на 30,12% зросла кількість днів непрацездатності, сума витрат зросла на 35,4% або на 11,9 млн грн.

   Ріст числа листків і днів непрацездатності пов'язаний із сезонним підвищенням захворюваності на респіраторні хвороби, збільшенням потреби у догляді за хворими дітьми, ізоляцією від COVID-19 контактних осіб, а також безпосереднім захворюванням українських працівників на коронавірусну хворобу.

   Темпи зростання кількості листків по тимчасовій непрацездатності є найбільшими в регіонах, у яких обласні центри віднесено до «червоного» та «помаранчевого» рівнів епідемічної небезпеки за результатами засідання Державної комісії ТЕБ та НС.

    Нагадаємо, упродовж жовтня обласне управління прийняло на оплату майже 13,2 тис. листків непрацездатності. Загальна сума склала 45,53 млн. гривень.

 

 

Прес-реліз від 11.11.2020 р.

 

Фонд рекомендує роботодавцям подавати заяви на оплату лікарняних дистанційно

 

   З метою протидії поширенню коронавірусної інфекції та вжиття заходів щодо упередження розповсюдження COVID-19 Фонд соціального страхування України наполегливо рекомендує страхувальникам (роботодавцям) на час карантину надавати перевагу дистанційній формі подачі документів до Фонду.

   Охоплення електронним документообігом по заявах-розрахунках, на підставі яких ФССУ здійснює фінансування матеріального забезпечення, на сьогодні сягає вже понад 80%.

   Для подання до Фонду соціального страхування електронних документів, зокрема, заяв-розрахунків на виплату допомог працівникам, страхувальники (роботодавці) мають укласти із відділенням робочого органу виконавчої дирекції ФССУ відповідний договір. Клієнтське спеціалізоване програмне забезпечення для створення та подання електронних документів роботодавець обирає самостійно.

   Дія договору поширюється на заяву-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за формами згідно із Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12.

   Подання електронних документів надає страхувальнику право не подавати їх на паперових носіях. У разі подання документа в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису, роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника.

   Нагадаємо, фінансування матеріального забезпечення, у тому числі допомоги по тимчасовій втраті працездатності (оплата за лікарняними, зокрема, і по ізоляції від COVID-19), допомоги по вагітності та пологах, здійснюється Фондом на підставі прийнятої від роботодавця заяви-розрахунку. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

 

Прес-реліз від 11.11.2020 р.

 

Підставою для страхових виплат медичним працівникам та членам їх сімей є акт розслідування захворювання

 

   Фонд соціального страхування України реалізує державне завдання та активно здійснює соціальний захист застрахованих осіб, у тому числі медичних працівників, які постраждали внаслідок захворювання коронавірусною хворобою COVID-19 під час виконання професійних обов’язків.

   Медичні працівники, які захворіли на гостру респіраторну хворобу COVID-19 під час виконання професійних обов’язків, або члени сімей таких медичних працівників у випадку їх смерті, мають право на страхові виплати, передбачені Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб» після визнання захворювання пов’язаним з виробництвом.

   Документом для отримання страхових виплат є акт розслідування гострого професійного захворювання, пов’язаного з виробництвом, за формою, встановленою Порядком розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві (постанова КМУ від 17.04.2019 № 337). Цей акт складається комісією із розслідування, що створюється територіальними органами Держпраці (у випадку смерті) та роботодавцем (в інших випадках).

   Акт складається виключно на підставі епідеміологічного розслідування випадку інфікування медпрацівника та висновку профпатолога щодо встановлення діагнозу, пов’язаного із COVID-19.

   Зазначене епідеміологічне розслідування, у якому чітко визначаються обставини, час та джерело інфікування, проводиться установами або відповідними посадовими особами, підпорядкованими Міністерству охорони здоров’я України.

 Якщо комісією встановлено, що інфікування працівника сталося під час виконання професійних обов’язків, то гостре професійне захворювання визнається пов’язаним з виробництвом і за результатами розслідування складається акт розслідування гострого професійного захворювання за формою Н-1/П. У разі встановлення, що інфікування працівника не пов’язано з виконанням ним професійних обов’язків (у побуті, під час відпустки тощо), то дане захворювання визнається не пов’язаним з виробництвом і на нього складається акт за формою Н-1/НП.

   Фонд соціального страхування України керується чіткими вимогами законодавства та має право здійснювати страхові виплати виключно після належного оформлення вищезазначених документів з відповідними висновками і не впливає на процедуру розслідування та встановлення підстав для виплат.

   Зазначимо, управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області було здійснено фінансування одноразових допомог за кошти державного бюджету родинам медиків, які померли внаслідок гострого професійного захворювання, на суму 6,306 млн грн. Одноразових допомог відповідно до загальнообов’язкового державного соцстрахування – на суму 878,8 тис. грн. Також з початку пандемії обласне управління прийняло на оплату лікарняні листки на суму майже 509,1 тис. гривень для компенсації втраченого заробітку медикам, які захворіли на COVID-19 внаслідок виконання професійних обов’язків. Крім того, для 244 медиків управління компенсувало 100% втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19 на суму більше 367,4 тис. гривень.

 

Прес-реліз від 12.11.2020 р.

 

Відбулася селекторна нарада з начальниками відділень та спеціалістами з страхових виплат та матеріального забезпечення

 

   Сьогодні, 12 листопада, в управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області відбулася селекторна нарада з начальниками відділень та спеціалістами з матеріального забезпечення. Участь у нараді взяли заступниця начальника управління – начальниця фінансово-економічного відділу Ірина Крещенська і головні спеціалісти відділу страхових виплат та матеріального забезпечення.

   Йшлося про організацію дієвого контролю за використанням коштів Фонду і недопущення різного роду зловживань у зв’язку зі збільшенням у 2020 році,  в порівнянні з 2019 роком, використання страхових коштів роботодавцями, особливо в частині витрат по вагітності та пологах.

   Ірина Крещенська зазначила, що основна частина витрат Фонду припадає на оплату лікарняних листків. Саме тому під час перевірок лікарняним виплатам приділяється особлива увага. Для підтвердження правильності витрачання коштів Фонду на оплату лікарняних листів перевіряється період, за який обчислювався середній заробіток і розрахунок середньоденного заробітку.

    У разі виявлення порушень порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують у повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких коштів.

   Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

   Типовими порушеннями під час проведення перевірок страхувальників є: невірне визначення страхового стажу найманих працівників; невірне обчислення середньоденного заробітку при призначенні допомоги по тимчасовій втраті працездатності, вагітності та пологах; невірне визначення розрахункового періоду для призначення допомог; невірне визначення кількості днів, які підлягають оплаті за рахунок коштів Фонду; віднесення за рахунок коштів Фонду оплати перших п’яти календарних днів тимчасової непрацездатності, які роботодавець повинен оплатити за власний рахунок; оплачується за рахунок коштів Фонду дата встановлення МСЕК групи інвалідності найманому працівнику роботодавця та інші види порушень.

 Основні зусилля спеціалістів   з матеріального забезпечення повинні бути спрямовані на упередження порушень та зловживань порядку використання страхових коштів страхувальниками, підсумувала Ірина Крещенська.

 

 

Прес-реліз від 13.11.2020 р.

 

У жовтні управління Фонду направило на лікарняні по догляду за хворими дітьми на 94,2% більше коштів

   У разі потреби знаходитись поруч із хворим членом родини у лікарні або вдома, Фонд соціального страхування України компенсує втрачений заробіток за весь час догляду. Найбільша кількість відповідних листків непрацездатності видається у разі хвороби дитини застрахованої особи.

   За підсумками жовтня управління направило на допомоги по тимчасовій непрацездатності в разі догляду 1,76 мільйона гривень – це на 94,2% більше, ніж у вересні. Загалом у минулому місяці компенсації втраченого за час догляду заробітку отримали 452  застраховані особи. У вересні допомоги було профінансовано для 229 працюючих.

   Значне зростання сум видатків і кількості осіб, які звернулись до Фонду за такими допомогами, має сезонний характер і пов’язане із початком освітнього процесу.

  Нагадаємо, фінансування зазначеної допомоги здійснюється Фондом, починаючи з першого дня і за весь час догляду.

   Тривалість лікарняних по догляду за хворою дитиною до 14 років складає до 14 календарних днів, однак у разі стаціонарного лікування ФССУ здійснює надання допомоги за весь період перебування застрахованої особи у стаціонарі разом із хворою дитиною.

   Водночас, у разі хвороби члена сім’ї тривалість лікарняного по догляду не може перевищувати три календарні дні, а у виняткових випадках, з урахуванням тяжкості хвороби та побутових обставин, – не більше семи календарних днів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь