Узинська міська територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район, місто Узин
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Фонд соціального страхування України інформує (05.04.2019)

Дата: 09.04.2019 11:35
Кількість переглядів: 504

Фото без опису

Фото без опису

ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ ФОНДУ

У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

вул. Т. Строкача, 2,  м. Київ, 03148, тел. +38 (044) 403-82-30, e-mail: kr@fssu.gov.ua, org.kr@fssu.gov.ua

Прес-реліз від 05.04.2019 р.

З початку року на Київщині витрати на всі види допомог (по матеріальному забезпеченню) склали 128,8 млн. гривень

За оперативними даними, витрати на всі види допомог (тимчасова непрацездатність, вагітність та пологи, поховання) по Київській області з початку 2019 року склали 128,8 млн. грн., що на 1,3 млн. грн. або на 1% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це інформує начальник управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Георгій Галиць.

За його словами, витрати по тимчасовій непрацездатності склали 96,3 млн. грн. (74,8% до всіх видів допомог по матеріальному забезпеченню), по вагітності та пологах 32,1 млн. грн. (25% до всіх видів допомог по матеріальному забезпеченню), на поховання – 0,4 млн. грн. (0,2% до всіх видів допомог по матеріальному забезпеченню).

За перший квартал цього року до відділень та управління виконавчої дирекції Фонду у Київській області звернулося понад 820 осіб

У першому кварталі 2019 року до районних (міських) відділень та управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Київській області усно та письмово звернулося 826 осіб. Із загальної кількості зареєстровано 91 письмове звернення та 735 під час особистого прийому.

Більшість звернень стосується питань виплати по листах непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах, допомоги на поховання - 260 звернень, тобто 31,5% від загальної кількості. На другому місці інші питання з якими зверталися громадяни – 193 звернення або 23,4%. На третьому місці – призначення і перерахунок страхових виплат - 82 звернення або 9,9% від загальної кількості. З початку року скарг на неправомірні дії працівників відділень до управління не надходило, проте надійшла одна подяка.

З метою оперативного задоволення законних вимог заявників, адресного вирішення порушених питань громадян у робочих органах виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Київській області проводяться особисті прийоми потерпілих та страхувальників керівниками управління та відділень, їхніми заступниками та начальниками відділів.

Графіки прийому громадян керівництвом виконавчої дирекції Фонду та фахівцями обласного управління розміщено на стендах інформаційних куточків з питань роботи із зверненнями громадян в усіх відокремлених підрозділах та їх представництвах. Визначено відповідальних працівників за цей напрямок роботи.

Питання щодо стану роботи зі зверненнями громадян є пріоритетними і постійно аналізуються. Всі звернення розглянуто своєчасно, заявникам надано роз'яснення відповідно до вимог чинного законодавства.

В управлінні та відділеннях посилено контроль за своєчасним та об'єктивним розглядом звернень громадян. Налагоджено та регламентовано співпрацю з територіальними органами центральних органів виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями.

 

Відбулося навчання для спеціалістів відділень з питань перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності

З метою підвищення кваліфікації працівників відділень виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області проведено навчання для спеціалістів відділень, які з 1 квітня цього року займаються питаннями перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності.

Навчання провів начальник відділу перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Віталій Нємцев, який наголосив на тому, що основними завданнями фахівців відділень з питань перевірки обґрунтування видачі листків непрацездатності є контроль за обґрунтованістю видачі та продовження листків непрацездатності, що приведе до ефективного використання коштів Фонду. Так як цей напрям роботи новий для спеціалістів відділень, то ініційоване управлінням навчання має на меті підготувати фахівців, які будуть співпрацювати із закладами охорони здоров’я, проводити постійний аналіз по заявах-розрахунках щодо виявлення осіб, які часто та тривало хворіють.

Віталій Нємцев детально зупинився на заходах щодо зниження рівня тимчасової непрацездатності в області та ефективної роботи з контролю за обґрунтованістю видачі листків непрацездатності в закладах охорони здоров’я.

Днями працівникам відділення було розіслано методичні рекомендації з вивчення та практичного використання нормативних документів щодо перевірок обґрунтованості видачі листків непрацездатності.

Щомісячні виплати потерпілим на виробництві зросли на 5%

Як інформує прес-служба виконавчої дирекція Фонду соціального страхування України, з 1 березня цього року Фондом соціального страхування України було здійснено перерахунок страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, а також членам їх сімей. Відповідно до рішення Кабінету Міністрів України коефіцієнт перерахунку щомісячних виплат становить 1,05.

Виплати зросли на 5% для понад 208 тис. осіб, на здійснення перерахунку у бюджеті Фонду закладено 298,3 млн гривень. Водночас, за підсумками першого півріччя 2019 року коефіцієнт перерахунку може бути підвищено, виходячи із фінансових можливостей Фонду соціального страхування України.

Перерахунок здійснено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 року №160 «Про перерахування розміру щомісячних страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та особам, які мають право на страхові виплати у разі смерті потерпілого».

У 2018 році Фонд соціального страхування України провів три етапи перерахунків щомісячних страхових виплат. За підсумками першого етапу осучаснення з 01.01.2018 сума виплат збільшилась для майже 170 тисяч осіб. Крім того, з 01.03.2018 розмір страхових виплат було збільшено на 20% для всіх потерпілих на виробництві. Під час третього етапу перерахунків виплати було підвищено для 4,2 тис. потерпілих з низьким розміром заробітної плати перед настанням страхового випадку, середній розмір щомісячних виплат у них збільшився на 49,5%.

Зазначимо, упродовж минулого року Фонд фінансував щомісячні страхові виплати для понад 208 тис. осіб, з яких понад 47 тис. є внутрішньо переміщеними особами. Загальна сума видатків склала 7,6 млрд грн.

Попереджаємо про «липові» листки непрацездатності

Працівники відділу перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області та спеціалісти з перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності відділень - як на запит роботодавця, так і під час перевірок стану організації експертизи тимчасової непрацездатності - постійно проводять перевірки обґрунтованості видачі та правильності оформлення листків непрацездатності безпосередньо у закладах охорони здоров’я.

Нині широко розповсюджена торгівля фальшивими листками непрацездатності, тому почастішали випадки надання застрахованими особами листків непрацездатності, що мають ознаки фіктивності (виконані, як правило, на ксероксі, видані неіснуючими закладами охорони здоров’я тощо). Така ситуація призводить до неправомірного витрачання роботодавцями коштів Фонду соціального страхування України. Іноді відрізнити «липовий» листок від справжнього вкрай складно.

Оскільки рішення про призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності приймається комісією із соціального страхування підприємства, що створена відповідно до вимог постанови правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №13 «Про затвердження Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності», виявлення фальсифікатів є обов’язком саме цієї комісії. Основними завданнями комісій із соціального страхування на підприємствах та в установах є контроль за правильним призначенням, нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, розгляд підстав та правильності видачі листків непрацездатності тощо.

Контроль за здійсненням видатків Фонду

На цьому наголосив начальник управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Георгій Галиць під час skype-наради з начальниками та працівниками відділень, яка відбулася після селекторної наради під головуванням в. о. директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Сергія Нестерова. Участь у нараді взяли заступник начальника управління – начальник відділу страхових виплат та матеріального забезпечення Ірина Крещенська, заступник начальника управління – начальник юридичного відділу Петро Рева, начальник відділу медичних та соціальних послуг Віталій Нємцев.

Йшлося про завдання щодо забезпечення контролю за здійсненням видатків Фонду на матеріальне забезпечення, результати аналізу причин зростання видатків Фонду на матеріальне забезпечення та про результати аналізу даних щодо моніторингу виданих або продовжених лікарняних та оплачених днів по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду.

Георгій Галиць відзначив, що у разі встановлення фактів необґрунтованої видачі та продовження листків непрацездатності, необґрунтованих виплат матеріального забезпечення, та, при цьому, бездіяльності або неналежного реагування окремих керівників відділень будуть вжиті заходи щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності.

За його словами, за звітними даними витрати на матеріальне забезпечення за перший квартал минулого року по обласному управлінню склали 130 млн. гривень, а станом на 25 березня цього року - 129,4 млн. грн. У десяти відділеннях спостерігається зменшення витрат, проте п’ять відділень допустили зростання витрат по матеріальному забезпеченню.

Фондом посилено контроль за здійсненням видатків на матеріальне забезпечення

Як інформує прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, Фондом соціального страхування України розробляються та впроваджуються заходи щодо здійснення ефективного контролю за видатками на матеріальне забезпечення, зокрема, в частині обґрунтованості видачі (продовження) листків непрацездатності. Про це в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергій Нестеров повідомив під час селекторної наради із керівниками та фахівцями управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях і місті Києві 27 березня 2019 року.

Пріоритетний напрям роботи визначено з метою забезпечення фінансової стабільності системи соціального страхування, упередження зловживань і неправомірного використання коштів Фонду.

Зокрема, виконавчою дирекцією Фонду було напрацьовано План першочергових заходів щодо контролю за здійсненням видатків Фонду на матеріальне забезпечення. Документ проходить погодження та передбачає, серед іншого, продовження моніторингу та аналізу листків непрацездатності, що видаються закладами охорони здоров’я, проведення спільно із лікуючими лікарями розглядів виявлених недоліків, участь фахівців Фонду у засіданнях комісій із соціального страхування на підприємствах тощо.

«Робота з посилення контролю за видатками Фонду ведеться вже тривалий час, і сьогодні по багатьом регіонах ми бачимо зменшення кількості оплачених днів непрацездатності. Це результат, зокрема, вчасного виявлення необґрунтовано виданих чи продовжених лікарняних. У залежності від тривалості страхового стажу, Фонд компенсує застрахований особі від 50% до 100% втраченого за період хвороби заробітку. Якщо листок непрацездатності видано неправомірно, це завдає збитки усій солідарній системі соціального страхування», – говорить Сергій Нестеров.

Водночас, за словами С.Нестерова, контроль, моніторинг та аналіз виданих і продовжених листків непрацездатності не має ускладнити отримання допомоги від Фонду для застрахованих осіб, які її потребують. Зокрема, розробляються заходи із покращення якості надання соціальних послуг у взаємовідносинах між закладом охорони здоров’я, працівником, роботодавцем і Фондом соціального страхування України.

У селекторній нараді також взяли участь заступник начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення виконавчої дирекції ФССУ Ганна Харченко та заступник начальника управління профілактики страхових випадків виконавчої дирекції ФССУ Марина Біляєва, які проінформували щодо причин зростання видатків Фонду на матеріальне забезпечення та результатів моніторингу виданих (продовжених) листків непрацездатності.

Начальники управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві надали звіти щодо результатів організації роботи з контролю за обґрунтованістю видачі листків непрацездатності.

Нагадаємо, за підсумками 2018 року із 31481 проаналізованих листків непрацездатності під час перевірок страхувальників 27,3% виявились виданими із порушеннями, загальна кількість оплачених за рахунок коштів ФССУ днів тимчасової непрацездатності зросла на 5,7% та склала майже 38 млн днів, а середньоденний розмір виплат збільшився на 31,9%. Загалом на фінансування матеріального забезпечення Фондом у минулому році направлено близько 12 млрд грн.

Також з березня 2019 року Фондом соціального страхування України відновлено проведення планових перевірок страхувальників щодо використання ними коштів Фонду. Система контролю отримала нові ризикоорієнтовані підходи, що мають на меті зменшити навантаження на страхувальників (роботодавців) та упередити можливі порушення.

На Київщині затверджено план перевірок обґрунтованості видачі та продовження лікарняних та роботи комісій із соцстрахування в медичних закладах

В управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області затверджено план проведення планових перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності та роботи комісій із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності у закладах охорони здоров’я Київської області працівниками управління на перше півріччя 2019 року.

Відповідний план затвердив начальник управління Георгій Галиць та погодив в.о. директора департаменту охорони здоров’я Київської облдержадміністрації Олександр Світлий.

Протягом першого півріччя цього року будуть перевірені: Сквирська центральна районна лікарня, КЗ «Ірпінська центральна міська лікарня» Ірпінської міської ради, КНП Білоцерківської міської ради «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2», КНП Сквирської районної ради «Сквирський районний центр первинної медико-санітарної допомоги», Васильківська центральна районна лікарня, КНП Рокитнянської районної ради «Рокитнянський районний центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП Обухівської районної ради «Обухівська центральна районна лікарня», КНП Білоцерківської міської ради «Білоцерківська міська лікарня №2», КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Вишгородської районної ради.

Виплати від Фонду надаються у повному обсязі, можливе подовження стандартних строків фінансування

Допомоги і страхові виплати, що фінансуються Фондом соціального страхування України, надаються застрахованим особам у повному обсязі. Водночас, у зв’язку із невиконанням у 2018 році плану надходження єдиного внеску та зростанням витрат на матеріальне забезпечення у зв’язку із збільшенням середньомісячної заробітної плати, можливе подовження стандартних строків перерахування коштів. Зокрема, за підсумками 2018 року середній розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності зріс на 31,9%. Про це інформує прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Зазначимо, частка ЄСВ, що спрямовується на реалізацію гарантій у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності і від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, складає 99,6% доходів Фонду.

Нагадаємо, ФССУ здійснює фінансування матеріального забезпечення на підставі прийнятої заяви-розрахунку, що заповнюється та подається страхувальниками (роботодавцями). З 01.10.2018 заяви-розрахунку та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам можна подати в електронному вигляді із застосування електронного цифрового підпису.

За рахунок коштів Фонду соціального страхування України здійснюється забезпечення застрахованих осіб допомогою по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах і на поховання, фінансуються щомісячні та одноразові страхові виплати для потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві тощо.

Також кошти Фонду направляються на забезпечення медико-соціальними послугами, зокрема, безоплатним реабілітаційним лікуванням працюючих, санаторно-курортним лікуванням потерпілих на виробництві, реалізується оплата лікування всіх прямих наслідків нещасних випадків, забезпечення лікарськими засобами, протезно-ортопедичними виробами, засобами пересування та ін.

Упродовж 2018 року Фонд соціального страхування України профінансував здійснення виплат матеріального забезпечення, враховуючи допомогу по тимчасовій втраті працездатності і по вагітності та пологах, для більш ніж 2,5 млн застрахованих осіб на суму біля 12 млрд грн. Страхові виплати щомісяця фінансувались для понад 208 тис. потерпілих на виробництві та членів їх сімей, загальні видатки склали близько 7,8 млрд гривень.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь